Zo dicht je de digitale kloof met de financiële consument

Download nu de whitepaper!

Hoe digitalisering de klant inzicht geeft in zijn financiële positie

Pensioenen, hypotheken, verzekeringen en leningen: iedereen heeft er wel mee te maken, maar de gemiddelde consument heeft een broertje dood aan dergelijke geldzaken en is het liefst zo min mogelijk bezig met zijn financiële planning. Daardoor besteden veel mensen te weinig tijd aan het goed regelen van hun financiële toekomst. Waarom vinden mensen het niet leuk om daarmee bezig te zijn? Kunnen we daar een oplossing voor vinden en wat levert dat dan op? Waarom is een goede financieel adviseur alleen niet voldoende?

De digitale transformatie die in de maatschappij plaatsvindt, kan een oplossing bieden. We zien de wereld in de sectoren om ons heen in hoog tempo veranderen, maar in de financiële dienstverlening lijken die veranderingen langzamer tot stand te komen. Veel innovaties richten zich op procesverbeteringen in de financiële logistiek, maar nog niet op het bieden van een totale regiefunctie op de financiële voorzieningen van particulieren. Om de consument werkelijk inzicht te bieden in zijn financiële positie, is een slimme integratie en herbruikbaarheid van data nodig over alle domeinen. Op die manier kunnen we met digitalisering werken van fragmentatie naar integratie en duurzame controle voor consumenten.

Geïnteresseerd in de whitepaper?

Download onze whitepaper inclusief onderzoeksresultaten gratis en ontvangen andere relevante informatie over dit onderwerp

* verplicht

Loading…