Grip op wonen

Download nu de whitepaper en onderzoeksresultaten!

Informatiebehoefte wonen verandert

Uit eigen onderzoek blijkt dat NL steeds beter op de hoogte is van de gevolgen van onverwachte levensgebeurtenissen, zoals arbeidsongeschiktheid en overlijden. Van de ondervraagden geeft 83,6 procent aan op de hoogte te zijn van de gevolgen van onverwachte levensgebeurtenissen, zoals arbeidsongeschiktheid en overlijden.

Maar liefst 87 procent van de Nederlanders geeft aan meer online inzicht in de hypotheek een vereiste te vinden: zij willen weten wat de status van de hypotheek is, maar ook of de hypotheek nog wel optimaal is, gezien de levenssituatie van de klant.

De informatiebehoefte van de klant verandert: de informatievoorziening vanuit de financieel dienstverlener moet hierin mee. Gedurende het hele leven van de klant zal de adviseur relevant moeten blijven en waarde toe moeten voegen. Ook de Autoriteit Financiële Markten (AFM) benadrukt dat financiële dienstverleners pro-actiever moeten worden op het vlak van het beheren en onderhouden van financiële producten die iemand heeft afgesloten.

Geïnteresseerd in de whitepaper?

Download onze whitepaper inclusief onderzoeksresultaten gratis en ontvangen andere relevante informatie over dit onderwerp

* verplicht

Loading…