Support

De Adviesplanner beschikt over een uitgebreide Help functie welke u kunt aanroepen in de Adviesplanner door middel van het ’?’. Deze vindt u rechtsboven en tevens bij de onderwerpen. In de help vindt u uitleg over hoe de Adviesplanner werkt en hoe u bepaalde situaties opvoert. Wanneer u in een onderwerp staat kunt u altijd op het ‘?’ klikken om uitleg te krijgen over de werking van het desbetreffende onderwerp. Heeft u een vraag over de Adviesplanner, kijk dan hieronder in de meest gestelde vragen of het antwoord op uw vraag ertussen staat. Indien dit niet het geval is, kunt u contact opnemen met onze Supportdesk op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur.

Contact

Telefoonnummer: 020 50 50 311
E-mail: support@omniplan.nl

Meest gestelde vragen

Q: Ondersteunt de Adviesplanner besturingssystemen voor MAC?
A: Op dit moment wordt dit niet ondersteund vanuit Omniplan.

Q: Hoe kan ik titels blokkeren bij het printen vanuit MS Excel?
A: Hieronder de stappen die u kunt doorlopen om handmatig in te stellen welke rijen en kolommen op elke pagina terug dienen te komen bij het printen vanuit MS Excel.
  • Open in MS Excel het geëxporteerde bestand;
  • Selecteer de tab ‘PAGINA-INDELING’;
  • Selecteer ‘Titels afdrukken’.
  • Vervolgens wordt het venster ‘Pagina-instelling’ getoond. Selecteer hier de rijen en de kolommen die u op elke pagina mee wilt nemen. In het geval van een export naar MS Excel zijn dit de rijen 1 t/m 3 en kolom A, dit zijn de regels die standaard geblokkeerd worden bij de export naar MS Excel vanuit de Adviesplanner.

Q: Als ik ervoor kies om het rapport direct naar mijn klant te mailen, is dit dan een Word document?
A: Nee, u kunt kiezen uit een Word document of een Pdf.

Q: Is het mogelijk vanuit een onderwerp naar de Help functie te gaan?
A: Ja, in het onderwerpscherm staat een ‘?’, dit vraagteken verwijst direct naar het bijbehorende onderwerp.

Q: Kan ik het aantal AOW kortingsjaren aanpassen nadat ik het klantdossier heb aangemaakt?
A: Ja, dit is te vinden bij het icoontje naast ‘Cliënt’. Het venster ‘Arbeidsverleden Cliënt’ verschijnt, hier kunt u het aantal AOW kortingsjaren aanpassen.

Q: Ik kan een dossier niet terugvinden in de Adviesplanner, waar kan ik het vinden?
A: Door op ‘Klantdossiers’ te klikken verschijnt het venster ‘Beheer klantdossiers’. Klik op ‘Open klantdossier’, hier kunt u zoeken op naam, postcode of nummer.

Q: Ik probeer een hypothecaire lening in te voeren, wanneer ik op opslaan klik krijg ik een foutmelding?
A: Een hypothecaire lening dient gekoppeld te zijn aan een woning met een hypothecaire inschrijving. Maak eerst het onderwerp ‘woning’ aan, hierna kunt u de hypothecaire lening opvoeren.

Q: Hoe zie ik sparen of ontsparen?
A: Dit is te vinden bij de achterliggende cijfers bij regel ‘onttrekkingen en stortingen naar het vermogen’.

Q: Is het mogelijk om de Excel overzichten uit de verschillende scenario’s naar het rapport te plaatsen?
A: Op dit moment wordt er een vaste selectie cijfers van jaren en cijfers uit het cijferoverzicht in het rapport gepresenteerd. De adviseur kan zelf jaren selecteren in het cijferoverzicht, waarna de adviseur deze kan exporteren naar Excel en vervolgens in het Word rapport kan plaatsen.

Q: Hoe is de beveiliging van de dossiers die op jullie server worden opgeslagen?
A: Communicatie tussen cliënt en server, ofwel de internet browser en de Omniplan webservers is versleuteld. In vaktermen wordt gebruik gemaakt van “brokered authentication”. De Omniplan servers geven bij het succesvol inloggen van u als gebruiker een token (sleutel) waarmee de communicatie met de server gemarkeerd wordt. Het Omniplan platform geeft alleen toegang wanneer de vrager (cliënt) in het bezit is van dit token. Ook is de communicatie tussen cliënt en server versleuteld. Het is hierdoor onmogelijk gegevens van anderen in te zien.
Het is tevens onmogelijk wachtwoorden en gebruikersnamen af te leiden uit de database. Deze zijn versleuteld en kunnen alleen met een brute force methodiek worden gekraakt. Brute force omvat het met alle mogelijke cijfer en letter combinaties proberen te raden van een wachtwoord. Sterke wachtwoorden worden standaard door Omniplan verstrekt. Meerdere malen foutief inloggen resulteert in een geblokkeerd account dat alleen telefonisch is te herstellen.
Uw klantgegevens, bestaande uit cliënten en planningen, zijn fysiek van elkaar gescheiden. Een aanvaller die toegang krijgt tot een van de databases kan dus nog steeds geen relaties tussen uw cliënten en gevoelige data als een financiële positie leggen. Uw klantgegevens zijn alleen toegankelijk met een geldige gebruikersnaam en wachtwoord combinatie.

Q: Ik heb een iPad, kan ik daarop ook met de Adviesplanner werken?
A: Op dit moment is het niet mogelijk om de Adviesplanner op de iPad te openen. De Adviesplanner maakt gebruik van Silverlight. Dit programma (plug-in) wordt niet ondersteund op de iPad. We hebben gekeken naar alternatieve apps, maar die zijn er op dit moment nog niet.

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Bel dan met onze Supportdesk of stuur hen een e-mail.

Support op afstand?

Op verzoek van een medewerker van Omniplan kunt u met behulp van het programma Teamviewer support op afstand starten.

Teamviewer voor Windows
Teamviewer voor Windows

Door de medewerker van Omniplan te voorzien van het ID en wachtwoord kan deze tijdelijk met u meekijken op het scherm van uw computer.

Systeemvereisten

De Omniplan Adviesplanner maakt gebruik van een Microsoft Silverlight Plug-in. Deze plug-in dient geïnstalleerd te staan op uw systeem. Klik hier om Silverlight te installeren en/of te controleren of Silverlight op uw Windows systeem geïnstalleerd staat.


Meer informatie?

Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen met Support via telefoonnummer 020 50 50 311 of via de mail.

Loading…